Zasady przyjęć na studia

Warunkiem koniecznym przyjęcia na studia drugiego stopnia na określonym kierunku jest:

  • ukończenie studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magister­skich, oraz
  • posiadanie kompetencji umożliwiających podjęcie studiów na tym kierunku.

 Decyzje o przyjęciu na studia drugiego stopnia podejmują Komisje Rekrutacyjne odpowiednich wydziałów i kolegium.

Aby zostać przyjętym na studia drugiego stopnia należy spełnić następujące warunki:

  1. Zarejestrować się internetowo, jako kandydat/kandydatka na studia i terminowo dokonać opłaty rekrutacyjnej.
  2. Przekazać wymagane dokumenty* w wyznaczonym terminie.
  3. Poddać się dwuetapowej procedurze kwalifikacyjnej, która może być różna dla poszczególnych kierunków (zob. Parametry do opisu zasad przyjęć na studia II stopnia w poniższym pliku Zasady i organizacja przyjęć na studia II stopnia).

*Kandydaci składają następujące dokumenty:

  • życiorys (CV) uwzględniający wykształcenie, zatrudnienie i ewentualne doświadczenie zawodowe,
  • dyplom studiów pierwszego stopnia wraz z suplementem lub zaświadczenie o ukończeniu studiów,
    (uczelnia nie przechowuje oryginałów dokumentów, zatem składając dokumenty zaleca się posiadanie kserokopii dyplomu i suplementu, które zostaną poświadczone za zgodność z oryginałem), 
  • dokument tożsamości (do wglądu),
  • dodatkowe dokumenty, dokumentacje prac własnych i oświadczenia lub ewentualne deklaracje preferencji specjalności, wymagane przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną danego wydziału. Spis dodatkowych dokumentów jest publikowany na stronach odpowiednich wydziałów.

Absolwenci Politechniki Warszawskiej, którzy kontynuują studia drugiego stopnia po ukończeniu studiów pierwszego stopnia na tym samym wydziale, nie muszą składać dyplomu i suplementu oraz pozostałych dokumentów (np. życiorysu) - szczegółowe informacje zostaną podane na stronach wydziałów.

Kandydaci posiadający dyplom uzyskany poza polskim systemem szkolnictwa wyższego są zobowiązani do złożenia dodatkowo (oprócz powyżej wymienionych dokumentów):

  • dokumentu legalizacyjnego lub Apostille (do wglądu),
  • tłumaczenia dyplomu na język polski wykonanego przez polskiego tłumacza przysięgłego – tylko w przypadku posiadania dyplomu wydanego w języku innym niż język angielski.

Kandydaci na studia stacjonarne prowadzone w języku angielskim, którzy nie posiadają dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia prowadzonych w języku angielskim, mają obowiązek  udokumentowania znajomości tego języka na poziomie co najmniej B2 poprzez dołączenie do dostarczanej dokumentacji certyfikatu językowego. Lista uznawanych certyfikatów znajduje się poniżej.

Uwaga: Polacy posiadający dyplom ukończenia studiów spoza polskiego systemu szkolnictwa wyższego, muszą wykazać, że dyplom ten upoważnia do kontynuowania edukacji na studiach wyższych w kraju jego wydania. Schemat postępowania z dyplomem uzyskanym poza polskim systemem edukacji znajduje się poniżej.

Zasady i organizacja przyjęć na studia II stopnia 2024/2025

Pobierz plik (pdf, 753,93 kB)

Certyfikaty potwierdzające znajomość języka angielskiego 2024/2025

Pobierz plik (pdf, 147,84 kB)

Postępowanie z dyplomem uzyskanym poza polskim systemem edukacji

Pobierz plik (pdf, 123,86 kB)